léto 2006
Pravidla
Organizace závodůLetní HIT je seriál sedmi závodů hodnocených ve dvou
základních kategoriích.
- kategorie DTM
- kategorie F-1
Prezentace a časový rozvrh závodu
- 8.45hod. Konec prezentace (kdo nebude schopen se včas dostavit k zápisu do závodu, může se přihlásit telefonicky u časoměřiče)
- 9.15hod. Konec tréninku
- 9.20hod. Krátká rozprava
- 9.30hod. Start závodu
Systém hodnocení Každý závod je hodnocen
samostatně a do celkového hodnocení se započítavá pět nejlepších
výsledků. V případě neodjetí všech závodů z důvodu počasí bude jen
jeden škrtací výsledek.
V případě shodného počtu bodů rozhoduje:
- počet lepších umístění
- větší bodový zisk škrtaných závodů
- lepší umístění v posledním závodě
Kategorie
DTM - podle motoru
- A - bez omezení
- B - 19 a více závitů (případně kotva MIG) v libovolném těle
- C - 23 a více závitů, MIG, Johnson, Mabuchi, nebo jiné zapouzdřené
motory bez úprav
- N - kategorie pro nováčky a majitele RTR kitů bez olejových tlumičů s
motory Johnson, Mabuchi
společné předpisy
- M1:10
- minimální hmotnost 1500g/4WD; 1200g/2WD
- maximální hmotnost 2000g (z bezpečnostních důvodů)
- max.šířka podvozku 190mm
- šířka karoserie do 190mm
- minimální výška podvozku včetně karoserie je 115mm
- světlost podvozku minimálně 5mm
- křídlo nesmí převyšovat obrys střechy a je max. rozměrů 190x40x25mm (šířka x délka x výška)
- karoserie musí být realisticky zbarvena a opatřena startovním číslem
- akumulátory o jmenovitém napětí 7,2V
- pneumatiky bezdušové s max. šířkou 30mm bez omezení typu a výrobce
(zákaz používání pěnových pneu)
- mazadlo libovolné bez omezení používání
- rozlosování do kvalifikačních jízd určí pořadatel
- kvalifikace 2x6 minut - startovní rošt pro finálové jízdy podle lepšího nájezdu
- finále 5x6 minut - pořadí podle součtu kol a dojezdů tří lepších jízd
- bodování 1. - 20. místo 20 - 1 bod
F-1 / LeMANS
- hnaná zadní náprava
- max. šíře podvozku 220mm
- karoserie libovolného typu do šíře 225mm
- pneumatiky bezdušové nebo pěnové do max. šíře 50mm bez omezení typu a výrobce
- skupiny pro kvalifikační jízdy určí pořadatel dle výkonnosti jezdců
- kvalifikace se startuje z depa
- kvalifikace 3x4 minuty - startovní rošt pro finálové jízdy podle nejrychlejšího kola
- finále bude podle počtu závodníků členěno do skupin A.B... přičemž body do seriálu lze získat pouze ve finále A
- finále
3x12 minut - o pořadí rozhoduje součet dvou lepších umístění. Vítězí
jezdec s nižším součtem. V případě rovnosti rozhoduje pozice na startu.
- Bodování:
- 1. - 10b
- 2. - 8b
- 3. - 6b
- 4. - 5b
- 5. -4b
- 6. - 3b
- 7. - 2b
- 8. - 1b
Povinnosti závodníků
- je povinen být nejméně 30vteřin před startem své jízdy na tribuně
- v případě pozdního příchodu na tribunu se musí chovat ohleduplně a nerušit ostatní jezdce
- po odstartování jízdy není povoleno měnit své místo na tribuně,předat řízení jiné osobě nebo jakkoli rušit ostatní závodníky
- v případě poruchy závodník vypne svoji vysílačku, odstoupí od hrany tribuny a vyčká konce jízdy
- ihned po jízdě nechat auto na předurčeném místě a zúčastnit se nasazování další jízdy, nebo za sebe zajistit náhradu
- uložit své vysílače na předurčené místo, aby nedocházelo k nežádoucímu rušení
Organizační zajištění a sankce
- rozhodčí budou zvoleni před startem závodu. JURY se bude skládat ze tří
osob, které budou oprávněny udělovat napomenutí a tresty
- za hrubé porušení kázně a bezohlednou jízdu udělují rozhodčí trest ve formě odečtení jednoho kola
- udělení trestu předcházejí dvě napomenutí
- pokud závodník nezajistí za sebe náhradu a nezúčastní se nasazování, škrtá se mu do té doby nejlepší čas jízdy
O způsobilosti trati rozhoduje JURY. Pokud budou
odjety alespoň dvě finálové jízdy a dojde k ukončení závodu, tak
výsledky budou počítány z těchto dvou finálových jízd. V případě
nestálého počasí ještě před startem závodu, kontaktujte telefonicky
tra»ového komisaře.
Protesty
Protesty se podávají u pořadatele, který na
jejich řešení určí komisi. Ta bude zpravidla sestávat z hlavního
organizátora, časoměřiče a dalšího nezávislého svědka události. Podání
protestu musí být doloženo důvodným podezřením a není anonymní. Vklad
50,- je vratný v případě prokázání přestupku. V případě, že se potvrdí
podvod, či jiný přestupek proti pravidlům, bude jméno hříšníka
zveřejněno i s přestupkem, kterého se dopustil. Podle závažnosti
provinění může být jezdec diskvalifikován ze závodu. V případě
opakovaného provinění, může být vyloučen z celého seriálu.
Přihlášky a startovné
Zájemci se mohou přihlásit telefonicky, na stánkách
www.rc.zlin.cz nebo na místě v den konání závodu.
Startovné:
- při přihlášení telefonicky, nebo přes internet min. 15 hodin před startem závodu 150Kč [pro členy RC
klubu Zlín 100Kč]
- v případě startu ve více kategoriích 50,- Kč za každou další kategorii
- při zápisu na místě 20 Kč přirážka
- junioři do 15 let sleva 50Kč na základním startovném
Poznámka : Pořadatel si vyhrazuje právo změny v pravidlech.
RC Zlín