HUFNÁGL Ice Trophy
24-05-05

léto 2006



Pravidla

 

Organizace závodů

Letní HIT je seriál sedmi závodů hodnocených ve dvou základních kategoriích.

  1. kategorie DTM
  2. kategorie F-1

    Prezentace a časový rozvrh závodu

  • 8.45hod. Konec prezentace (kdo nebude schopen se včas dostavit k zápisu do závodu, může se přihlásit telefonicky u časoměřiče)
  • 9.15hod. Konec tréninku
  • 9.20hod. Krátká rozprava
  • 9.30hod. Start závodu

    Systém hodnocení Každý závod je hodnocen samostatně a do celkového hodnocení se započítavá pět nejlepších výsledků. V případě neodjetí všech závodů z důvodu počasí bude jen jeden škrtací výsledek.

V případě shodného počtu bodů rozhoduje:

  1. počet lepších umístění
  2. větší bodový zisk škrtaných závodů
  3. lepší umístění v posledním závodě

 

Kategorie

DTM - podle motoru

  • A - bez omezení
  • B - 19 a více závitů (případně kotva MIG) v libovolném těle
  • C - 23 a více závitů, MIG, Johnson, Mabuchi, nebo jiné zapouzdřené motory bez úprav
  • N - kategorie pro nováčky a majitele RTR kitů bez olejových tlumičů s motory Johnson, Mabuchi

společné předpisy

  • M1:10
  • minimální hmotnost 1500g/4WD; 1200g/2WD
  • maximální hmotnost 2000g (z bezpečnostních důvodů)
  • max.šířka podvozku 190mm
  • šířka karoserie do 190mm
  • minimální výška podvozku včetně karoserie je 115mm
  • světlost podvozku minimálně 5mm
  • křídlo nesmí převyšovat obrys střechy a je max. rozměrů 190x40x25mm (šířka x délka x výška)
  • karoserie musí být realisticky zbarvena a opatřena startovním číslem
  • akumulátory o jmenovitém napětí 7,2V
  • pneumatiky bezdušové s max. šířkou 30mm bez omezení typu a výrobce (zákaz používání pěnových pneu)
  • mazadlo libovolné bez omezení používání
  • rozlosování do kvalifikačních jízd určí pořadatel
  • kvalifikace 2x6 minut - startovní rošt pro finálové jízdy podle lepšího nájezdu
  • finále 5x6 minut - pořadí podle součtu kol a dojezdů tří lepších jízd
  • bodování 1. - 20. místo 20 - 1 bod

 

F-1 / LeMANS

  • hnaná zadní náprava
  • max. šíře podvozku 220mm
  • karoserie libovolného typu do šíře 225mm
  • pneumatiky bezdušové nebo pěnové do max. šíře 50mm bez omezení typu a výrobce
  • skupiny pro kvalifikační jízdy určí pořadatel dle výkonnosti jezdců
  • kvalifikace se startuje z depa
  • kvalifikace 3x4 minuty - startovní rošt pro finálové jízdy podle nejrychlejšího kola
  • finále bude podle počtu závodníků členěno do skupin A.B... přičemž body do seriálu lze získat pouze ve finále A
  • finále 3x12 minut - o pořadí rozhoduje součet dvou lepších umístění. Vítězí jezdec s nižším součtem. V případě rovnosti rozhoduje pozice na startu.
    • Bodování:
      • 1. - 10b
      • 2. - 8b
      • 3. - 6b
      • 4. - 5b
      • 5. -4b
      • 6. - 3b
      • 7. - 2b
      • 8. - 1b

 

Povinnosti závodníků

  • je povinen být nejméně 30vteřin před startem své jízdy na tribuně
  • v případě pozdního příchodu na tribunu se musí chovat ohleduplně a nerušit ostatní jezdce
  • po odstartování jízdy není povoleno měnit své místo na tribuně,předat řízení jiné osobě nebo jakkoli rušit ostatní závodníky
  • v případě poruchy závodník vypne svoji vysílačku, odstoupí od hrany tribuny a vyčká konce jízdy
  • ihned po jízdě nechat auto na předurčeném místě a zúčastnit se nasazování další jízdy, nebo za sebe zajistit náhradu
  • uložit své vysílače na předurčené místo, aby nedocházelo k nežádoucímu rušení

Organizační zajištění a sankce

  • rozhodčí budou zvoleni před startem závodu. JURY se bude skládat ze tří osob, které budou oprávněny udělovat napomenutí a tresty
  • za hrubé porušení kázně a bezohlednou jízdu udělují rozhodčí trest ve formě odečtení jednoho kola
  • udělení trestu předcházejí dvě napomenutí
  • pokud závodník nezajistí za sebe náhradu a nezúčastní se nasazování, škrtá se mu do té doby nejlepší čas jízdy

    O způsobilosti trati rozhoduje JURY. Pokud budou odjety alespoň dvě finálové jízdy a dojde k ukončení závodu, tak výsledky budou počítány z těchto dvou finálových jízd. V případě nestálého počasí ještě před startem závodu, kontaktujte telefonicky tra»ového komisaře.

Protesty

    Protesty se podávají u pořadatele, který na jejich řešení určí komisi. Ta bude zpravidla sestávat z hlavního organizátora, časoměřiče a dalšího nezávislého svědka události. Podání protestu musí být doloženo důvodným podezřením a není anonymní. Vklad 50,- je vratný v případě prokázání přestupku. V případě, že se potvrdí podvod, či jiný přestupek proti pravidlům, bude jméno hříšníka zveřejněno i s přestupkem, kterého se dopustil. Podle závažnosti provinění může být jezdec diskvalifikován ze závodu. V případě opakovaného provinění, může být vyloučen z celého seriálu.

Přihlášky a startovné

    Zájemci se mohou přihlásit telefonicky, na stánkách www.rc.zlin.cz nebo na místě v den konání závodu.

Startovné:

  • při přihlášení telefonicky, nebo přes internet min. 15 hodin před startem závodu 150Kč [pro členy RC klubu Zlín 100Kč]
  • v případě startu ve více kategoriích 50,- Kč za každou další kategorii
  • při zápisu na místě 20 Kč přirážka
  • junioři do 15 let sleva 50Kč na základním startovném

Poznámka : Pořadatel si vyhrazuje právo změny v pravidlech.

RC Zlín